onsdag 5 januari 2011

Jag vet inte

Jag vet inte egentligen vad jag kommer att skriva här. Jag vet heller inte hur ofta jag kommer att skriva här. Jag vet heller inte direkt vad syftet är med det jag kommer att skriva här. Till en början någon form av reflekterande dagbok utifrån min lärarverksamhet. Jag är gymnasielärare i samhällskunskap och historia på ett gymnasium i Mellansverige. Det blir inte mer detaljerat än så än så länge eftersom, jag som sagt, fortfarande inte riktigt vet vad jag kommer att skriva här. Har hört och läst att folk får sparken för att vara kritisk mot sin arbetsgivare på sociala medier. Tokigt för övrigt. Sedan när har man inte rätt att offentligt kritisera en arbetsgivare utan rädsla för att få sparken. Ja, jag säger då det, dessa tider.

Nu lät det kanske här ovan när jag skrev "Ja, jag säger då det, dessa tider." som att jag är 63 år gammal och snart gå i pension. Riktigt så är det inte. Jag är ung. Tämligen ung för att vara behörig lärare på gymnasiet i alla fall. I 30-årsåldern skulle man kunna säga. Närmare 30 än 40 än så länge. Fan inte illa!

Har fått för mig att börja lyssna på ljudböcker samtidigt som jag arbetar. Just nu lyssnar jag på "den ofrivillige monarken". Jag fattar ingenting av den. Dels för att jag förväntade mig någon slags biografi över kungen och inte över hans gamla nazifamilj. Dels för att jag inte kan tänka samtidigt som jag lyssnar, och tvärtom. Tror jag ska skita i att lyssna på ljudböcker samtidigt som jag arbetar.

Därmed stänger jag av ljudboken, skriver det sista här och påbörjar arbetet med att producera egentillverkat läromedel om EU i pages. Tacka vet jag macbook pro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar